Bruno & Omar

Bruno en Omar zijn broers. Omar werd geboren in een circus in Slowakije. Als welp werd hij gekocht door een man die het leuk leek een leeuw te hebben. Maar toen hij het land uitvluchtte, bleef Omar achter in zijn kleine kooi. De vader van de man probeerde de leeuw te verkopen, maar dat lukte niet. Ondertussen vermagerde Omar en in zijn kooi had hij geen beschutting tegen de extreme kou. Toen een groep dierenactivisten zag dat Omar te koop werd aangeboden, waarschuwden ze Stichting Leeuw. In maart 2015 heeft Stichting Leeuw Omar opgehaald, in het opvangcentrum knapte de leeuw snel op.

Bruno komt uit hetzelfde nest als Omar. Hij werd door een maffiabaas in een kooi bij zijn huis gehouden. Toen de man overleed, wist zijn vrouw niet wat ze met het dier aan moest en heeft Stichting Leeuw gebeld. Stichting Leeuw heeft hem in april 2015 opgehaald. Bruno zag er bij aankomst een stuk beter uit dan zijn broer, toch vertoont hij gestrest gedrag.

Beide leeuwen zijn jong genoeg om teruggeplaatst te worden in het semi-wild. Hun toekomst ligt dan ook zeker bij Emoya Big Cat Santuary waar zijn in 2017 naartoe verhuizen.

Omar aankomst 04-03-2015

JAN_3445Omar