Katachtig mooi Kerstnieuws !!

Katachtig mooi Kerstnieuws!!

Gisteren is een nieuwe bewoonster bij Stichting Leeuw gearriveerd. Het is een vrouwelijke poema van ongeveer 12 jaar oud. Omdat zij vlak voor kerst is opgenomen in de Stichting Leeuw familie, heeft zij de naam Noelle gekregen.

Het dier is de eerste paar jaar van haar leven illegaal bij een particulier in Nederland gehouden, waarna zij in 2006 samen met een mannetje in beslag werd genomen. Dierenpark BestZoo in Best hebben de poema’s opgenomen en jarenlang goed verzorgd. Noelle bleef alleen achter na overlijden van haar partner en moest wegens ruimtegebrek haar buitenverblijf om beurten delen met andere katachtigen. Om deze redenen is besloten dat er een andere plek gevonden moest worden voor dit mooie dier. Aangezien Stichting Leeuw al enige jaren in bezit is van een mannelijke poema, onze Vincent, is de keuze gevallen op ons om haar te mogen opnemen.

Wellicht zullen de twee dieren in de toekomst een verblijf gaan delen wanneer blijkt dat het klikt tussen hen. Wij kunnen hiervoor nog geen termijn noemen, en ook niet garanderen dat dit ook daadwerkelijk zal gebeuren. Alles hangt af van hoe de katten op elkaar zullen reageren. De komende dagen blijft Noelle nog binnen, om te wennen aan haar nieuwe omgeving en verzorgers. Wanneer zij voldoende op haar gemak is, zal zij ook haar buitenverblijf mogen gaan verkennen. Wanneer de tijd rijp is, zal Vincent verhuizen naar een verblijf naast Noelle. Dit geeft de verzorgers de gelegenheid om de dieren te observeren, en de dieren elkaar rustig kunnen leren kennen.

Nog even geduld dus…. Maar wanneer Noelle voor bezoekers te zien is, zullen wij dit op onze facebookpagina bekend maken.

Team Stichting Leeuw

_NOV8584