Workshop

EEN WILDE BELEVENIS

stichting leeuw - tijger voerenTijdens een tijgerworkshop van Stichting Leeuw komen bezoekers veel te weten over tijgers en andere katachtige roofdieren. Deelnemers krijgen naast de interessante informatie ook de mogelijkheid om heel dicht bij de tijgers te komen.

Bij Stichting Leeuw worden katachtige roofdieren in nood opgevangen en voorbereid op een terugkeer naar de natuur. Met de tijgerworkshop probeert Stichting Leeuw aandacht te krijgen voor de situatie van deze dieren in het wild en in gevangenschap. De inkomsten van de workshop worden gebruikt om de doelstellingen van de stichting te realiseren.

Nieuwsgierig naar de verhalen van de dieren die bij Stichting Leeuw worden opgevangen? Hier kun je meer over ze lezen.

Inhoud van de tijgerworkshop:

• Volg de route van de verzorgers om oog in oog te kunnen staan met verschillende grote katten.
  • Neem een kijkje in de verblijven, de operatiekamer en de trainingsbaan.
  • Kijk mee hoe de dieren door middel van een transportkooi de trainingsbaan opgaan.
  • Bekijk hoe een dier op een stuk vlees jaagt met de jaagsimulator.
  • Het hoogtepunt van de workshop is het voeren van een tijger. Natuurlijk zijn deelnemers veilig gescheiden van het dier door middel van gaas. Er worden alleen dieren gevoerd die niet in aanmerking komen voor terugkeer naar het wild.
  • Meer informatie over de doelstellingen van Stichting Leeuw.
  • Toegang tot het dierenpark en de rest van het landgoed is bij de prijs inbegrepen.

Prijs: € 150,- per persoon. De workshop wordt zes keer per week gegeven door vrijwilligers en de gehele opbrengt gaat naar de stichting en wordt gebruikt om de dieren te verzorgen. Deelname is mogelijk vanaf 16 jaar en de workshop duurt ongeveer 2 uur. Voor mindervaliden (geestelijk en/of lichamelijk) is de tijgerworkshop helaas niet mogelijk. Reserveren is verplicht.

De workshop wordt aangeboden op:

• woensdag van 13.30 tot 15.30
  • vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 15.30 uur.
  • zaterdag van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 15.30 uur
  • zondag van 10.00 tot 12.00 uur