Afrodite

Vandaag hebben we een nieuwe dame mogen verwelkomen bij Stichting Leeuw nl. Afrodite, een prachtige tijgerin van 14 maanden. Zij is afkomstig uit een Griekse dierentuin. Afrodite is een raszuivere Amoer tijger, net als Vladimir, Valesca en Bodana.

De komende maanden verwachten wij nog 2 tijgers. Uiteindelijk zullen wij uit deze tijgers een perfect paar proberen samen te stellen, dat als eerste naar Rusland zal gaan.

Stichting Leeuw werkt in Rusland samen met het Severtsov Institute. De tijgers van Stichting Leeuw worden losgelaten in een afgezet stuk bos. Zij krijgen daar ook levende prooidieren te eten. De bedoeling is dat er jonge tijgers worden geboren. De jongen dieren zullen dan op een leeftijd van 2 jaar worden losgelaten in het wild. Dit is reeds een aantal malen succesvol gedaan met verweesde tijgers.

AfroditeVandaag zijn weer een stapje dichterbij om deze dieren van uitsterven te behoeden. Alle medewerkers, vrijwilligers, donateurs, adoptie ouders, supporters en het bestuur van Stichting leeuw hartelijk dank. Dank zij jullie steun hebben we dit kunnen doen.

We zullen regelmatig updates (foto’s) plaatsen.

Robert Kruijff