Terug naar het land van herkomst

Stichting Leeuw streeft het doel na om, waar mogelijk, de opgevangen dieren terug te plaatsen in hun land van herkomst. Omdat alle dieren die bij de stichting verblijven in gevangenschap zijn gehouden, kunnen ze niet overleven in het wild. Ze kennen bijvoorbeeld geen natuurlijke vijanden en hebben nooit zelf voor voedsel gezorgd. Wel is het mogelijk om de dieren terug te plaatsen in een omheind natuurpark in hun natuurlijke habitat, waar ze goed in de gaten worden gehouden.

Stichting Leeuw heeft in Zuid-Afrika een eigen stuk grond waar The Lions Foundation is gevestigd.

Zuid-Afrika

The Lions Foundation is ons eigen opvangcentrum voor grote katachtigen in Zuid-Afrika waar onze leeuwen wonen. Dit ligt op het Schrikkloof Nature Reserve. Hier krijgen teruggeplaatste dieren een eigen afgebakend stuk land van ongeveer 1,5 hectare per dier of koppel. De eerste periode is dat kleiner, zodat ze kunnen wennen aan hun nieuwe omgeving en worden ze nauwlettend in de gaten gehouden door de dierverzorger, van wie ze ook hun voedsel krijgen.

Separatieverblijf

Bruno en Ziera in groot verblijf

Luchtfoto separatieverblijf met aansluitend groot verblijf

Wist je dat…
…de hekken om een stuk natuur af te bakenen voor twee leeuwen € 20.000 euro kosten?

Help leeuwen terugkeren naar hun land van herkomst, word donateur.