DOOR DE OGEN VAN DE DIERVERZORGER (BLOG 9)

7 november 2019

Sandra Kuijmans

De donateursdag

Op 2 november hadden we onze jaarlijkse donateursdag. Het was weer een succes! Een gezellige dag met enthousiaste mensen!
De aanloop ernaartoe is meestal een beetje stressvol. Er moet een hoop geregeld worden, met name door onze collega’s die op kantoor zitten. Bij ons viel het mee. Er werd een jaagschema opgesteld en de dier presentaties werden gemaakt (een hoop foto’s en video’s uitzoeken!). Het is ook dit jaar allemaal gelukt. Er stond een rad van fortuin, waar vele mensen iets gewonnen hebben, de jaagsessies verliepen vlekkeloos en de dierpresentaties werden goed ontvangen. Een ontspannen dag, voor de dieren, voor ons team en voor alle donateurs.

Patricia presenteerde het Rad van Fortuin

Aize hielp met draaien aan het Rad van Fortuin

Joan, Frodo en Sabra hielpen o.a. in de Stichting Leeuw Shop

Sandra gaf de hele dag presentaties over de dieren

Verhuizing Hugo, Ambra, Simba en Isolde

De verhuizing komt steeds dichterbij. Inmiddels is het nieuws van de nieuwe Lions foundation in Zuid-Afrika naar buiten gebracht (mooi, dan hoeven wij onze mond niet meer te houden!). Uiteindelijk gaan ook Hugo, Ambra, Simba en Isolde daar heen, maar eerst vertrekken zij nog naar Emoya. Zodra alles klaar is op de andere locatie, zullen zij daarheen verhuizen. Er is in de afgelopen tijd veel krattraining met ze gedaan en dat doen ze allemaal heel goed. Dit zorgt weer voor een ontspannen manier van inladen, met zo min mogelijk stress.

Update over de kartonnen kathedraal

In het vorige blog schreef ik dat we een kartonnen kathedraal hadden gekregen van Joyce. We wisten toen nog niet aan wie we hem zouden geven. Sya en Chen hebben hem gekregen en redelijk intact gehouden. Daardoor kon hij nog een rondje mee en heeft Fred ermee mogen spelen met onderstaand resultaat:

Hoe is het nu met:

Vladimir

Het gaat heel goed met Vladimir. Hij leidt een rustig leventje, met zo z’n eigen gewoonten. Hij staat echter zeker niet stil! Hij krijgt regelmatig een groot gedeelte van de gang om in te lopen, met aan het einde, de transportkar naar de baan. Het luik naar de baan blijft voorlopig nog even dicht, maar hij kan al wel in de transportkar komen. Dit doet hij sinds kort ook! Als hij echt helemaal vertrouwd is met de transportkar (en dat kan nog wel even duren) zouden we op een dag het luik naar de baan open kunnen zetten en wie weet kan onze Vladimir dan ook genieten van de binnenbaan!

VIDEO VLADIMIR IN DE TRANSPORTKAR

Drago

Drago is maar een druk bezette man. Hij vermaakt zich met zijn broer Iwan en buiten is hij altijd in de weer. Spelen met speelgoed, heen en weer rennen met buurman Vladimir en alles weer opnieuw onderzoeken. Binnen ligt hij altijd heerlijk op zijn brits, maar hij is ook regelmatig in de baan te vinden. Daar jaagt hij, neemt hij alle nieuwe geuren uitgebreid in zich op, hij sjouwt boeien door de baan heen en hij neemt altijd wel even een duik in een van de vijvers. Ook is hij altijd in voor een training!

VIDEO DRAGO MET ZIJN BOEI

Simba b

Simba b is nog niet zo lang bij ons en hij heeft een naar verleden achter de rug. De reis hier naartoe was hectisch en stressvol. Van dit alles is niets meer te merken! Het is een hele blije leeuw, jong, speels en zelfverzekerd. Ondanks dat hij geen nagels meer heeft, kan hij prima jagen. Jagen met een galerij vol mensen is ook geen probleem! Hij geniet hier, van zijn heerlijk brandslangbed, van de binnenbaan, van de rust buiten, maar ook van het gluren naar bezoekers en zijn buren.