THE LIONS FOUNDATION IN ZUID-AFRIKA

STICHTING LEEUW OPENT THE LIONS FOUNDATION IN ZUID-AFRIKA

Schrikkloof Nature Reserve

Stichting Leeuw in Zuid-Afrika
Recentelijk heeft Stichting Leeuw de unieke kans gekregen een eigen opvangcentrum in Zuid-Afrika op te richten. Dit onderdeel van Stichting Leeuw, dat omwille van internationale bekendheid The Lions Foundation heet, is gevestigd in het wildreservaat Schrikkloof in de provincie Limpopo, op slechts twee uur rijden van Johannesburg. Deze stichting zal zeer nauwe banden onderhouden met Stichting Leeuw in Anna Paulowna. Samen hebben we de mogelijkheid om nog veel actiever een van onze belangrijkste doelstellingen te realiseren: opgevangen leeuwen naar hun oorspronkelijke leefomgeving brengen én in Nederland ruimte creëren voor opvang van meer grote katachtigen in nood. Op het Afrikaanse landgoed worden verblijven van ca. 1,5 hectare in het bushveld gerealiseerd. Er woont professionele dierverzorging op het landgoed, die met de onmisbare hulp van vrijwilligers de dieren verzorgt. De medewerkers onderhouden nauw contact met de dierverzorgers van Stichting Leeuw en houden ook onze trouwe volgers op de hoogte van het wel een wee van de leeuwen. Volg The Lions Foundation dus op Facebook en Instagram!

Bewoners
‘Onze’ negen leeuwen die al in Zuid-Afrika wonen – Nero & Masrya, Tristan & Nala, Omar, Bruno en de dames Nora, Ziera en Mahli – krijgen ook een nieuw thuis bij The Lions Foundation. Ook zullen Simba & Isolde en Hugo & Ambra naar The Lions Foundation verhuizen. Naar alle waarschijnlijkheid verhuizen al deze dieren in januari 2020. Deze kanjers kunnen daar genieten van een geweldig nieuw ‘thuis’. Deze leeuwen kunnen nog steeds worden geadopteerd – uw bijdrage van minimaal € 10 per maand komt geheel ten goede aan de dieren bij zowel Stichting Leeuw als The Lions Foundation. Kijk op www.stichtingleeuw.nl voor meer informatie over adopties en donaties. Dank u wel!

Bezoek ons in Afrika
Wist u al dat u zelf een kijkje kunt nemen bij The Lions Foundation? Wellicht als onderdeel van uw reis door Zuid-Afrika of als verlengstuk van uw bezoek aan het Kruger National Park.

Tijdens een Lions Experience kunt u onze kanjers in hun nieuwe thuis zien. U kunt voor een dagje komen, maar het is natuurlijk veel leuker om ook een paar nachtjes te verblijven in het prachtige Schrikkloof Nature Reserve & Resort. Geniet van de luxe kamers, de goede keuken, het schitterende landgoed, de safari’s en de wellness-faciliteiten. Kijk vooral op www.schrikkloof.com voor meer informatie. Het grootste deel van de inkomsten van Schrikkloof komt ten goede aan The Lions Foundation.

Vrijwilligershuis

Word vrijwilliger!
Net zoals bij Stichting Leeuw, kan ook The Lions Foundation de hulp van enthousiaste vrijwilligers bijzonder goed gebruiken. Ook jij kunt een fantastische tijd op het landgoed Schrikkloof beleven en onze leeuwen daar verzorgen. We bieden een uitgebreid programma en heerlijke accommodatie! Kijk voor meer informatie op www.thelionsfoundation.com.

Heeft u nog vragen? Stuur dan een mail naar info@stichtingleeuw.nl