Bakari, Jessy, Sarabi & Dumi

Bakari

Geboren: 2003
Afkomst: Duits circus
Familie: broer van Sarabi en Dumi. Vader van Ayla.

In 2014 is Bakari bij Stichting Leeuw gearriveerd. Hij is afkomstig uit een Duits circus. Hij is het trotse opperhoofd van zijn troep. Bakari ziet er een beetje anders uit, omdat hij geen manen meer heeft. Deze zijn uitgevallen na zijn castratie. Op het moment van aankomst bij Stichting Leeuw zou Bakari gesteriliseerd zijn. Echter werd kort daarna zijn dochter Ayla geboren. Omdat er bij Stichting Leeuw geen intentie is om te fokken met deze dieren en Bakari bovendien voor veel onrust bij de andere leeuwenmannen zorgde, is er besloten Bakari te castreren. Een leeuw verliest dan weliswaar zijn manen, maar het heeft hem verder niet minder `man` gemaakt. Zijn dames gaan nog met net zoveel respect voor hem aan de kant als hij zijn entree maakt.

Jessy

Geboren: 2008
Familie: moeder van Ayla

Jessy is in 2014 bij Stichting Leeuw gekomen. Zij is afkomstig uit een Duits circus. Zij is de jongste van de groep, maar onder de dames de hoogste in rang.
Jessy is ook de moeder van Ayla die in 2014 bij Stichting Leeuw geboren is, als welkom ongelukje.
Jessy is een slimme en speelse leeuwin. Ze is onderzoekend en jaagt graag. Zij is een van de beste jagers bij Stichting Leeuw! Maar zij kan zoals een echte leeuw dat betaamt, ook heerlijk lang liggen luieren.

JAN_6060Jessey

Sarabi

Geboren: 2004
Familie: zus van Bakari en Dumi

Sarabi is in 2014 aangekomen bij Stichting Leeuw, hiernaartoe verhuisd vanuit een Duits circus.
Sarabi is de middelste in rang, onder de dames. Het is over het algemeen een rustige leeuwin, maar zij laat het kaas niet van haar brood eten! Zeker als het om eten gaat is Sarabi een felle leeuwin die iedereen duidelijk maakt dat zij uit de buurt moeten blijven. Jagen doet zij regelmatig en daar beleeft zij veel plezier aan. Zij zoekt vaak het gezelschap op van de rest van de troep en vindt het heerlijk om lekker als een hoopje leeuw bij elkaar te liggen. Sarabi is te herkennen aan haar wat donkerdere vachtkleur.

Dumi

Geboren: 2004
Familie: zus van Bakari en Sarabi

Dumi is in 2014 bij Stichting Leeuw aangekomen. Zij is afkomstig uit een Duits circus.
Zij is de laagste in rang van deze troep. Zij is een tikkeltje angstig aangelegd, maar zij is zeer zeker fel. Ook wat jagen betreft is zij wat op haar hoede, maar zeer fel zodra zij het vlees bijna te pakken heeft. Dumi is goed te herkennen aan het ontbreken van het donkere kwastje aan het uiteinde van haar staart. Ook dumi is dol op de rest van haar troep en ligt vaak lekker tegen een van de andere leeuwen aan.

Wist je dat…
… de verzorging en het voedsel van één leeuw ongeveer € 1000,- per maand kost?

Steun Stichting Leeuw. Al vanaf € 10,- per maand kun jij deze dieren een beter leven geven.