Hugo

Familie: –
Waarvandaan? Circus in Duitsland
Aankomst hier: 2016

Deze grote man is in 2016 binnengekomen bij Stichting Leeuw, na een leven in een Duits circus. Na een jaartje op onze wachtlijst te hebben gestaan kon Hugo (met nog 4 leeuwenmannen) worden opgenomen nadat leeuwen Tristan, Nala en Asali naar Afrika waren verhuisd. De mannen zijn op jonge leeftijd gecastreerd, wat ervoor heeft gezorgd dat zij geen manen hebben gekregen en dat zij eigenlijk te ver door zijn gegroeid. De energie die normaal gesproken tijdens de groei in de pubertijd gaat naar het ontwikkelen van het hormoonstelsel, gaat nu naar de groei en dit geeft vervormingen in de bouw van deze dieren.

Bij aankomst was het een groep van 5 dieren, maar helaas hadden twee van de 5, ‘Karl en Prinz’, extreem veel last van deze problemen.
Ondanks verschillende pogingen hen te helpen, konden deze twee bij inval van de winter hun achterpoten bijna niet meer gebruiken en is besloten de dieren te euthanaseren. Gelukkig bleven Paul, Bingo en Hugo niet alleen achter en hadden ze elkaar. Helaas werd er in de zomer van 2018 een tumor ontdekt bij Paul in zijn hoofd wat niet meer te behandelen was en bij Bingo een maand later ook. We hebben deze 2 dus spijtig genoeg moeten euthanaseren.

Na het overlijden van zijn maatjes is Hugo is verplaatst naar een kleiner verblijf vlakbij de dierenverzorgers, zodat hij meer aandacht krijgt en minder alleen is.

Aankomst 25-05-2016 Althof001a Althof002 Althof003 Althof004 Althof005

APR4868Althof006