Hugo

Geboren: 2004
Afkomst: Duits circus
Leefsituatie: met Ambra

Deze grote man is in 2016 binnengekomen bij Stichting Leeuw, na een leven in een Duits circus. Bij aankomst was het een groep van 5 dieren. De mannen zijn op jonge leeftijd gecastreerd, wat ervoor heeft gezorgd dat zij geen manen hebben gekregen en dat zij eigenlijk te ver door zijn gegroeid. De energie die normaal gesproken tijdens de groei in de pubertijd gaat naar het ontwikkelen van het hormoonstelsel, gaat nu naar de groei en dit geeft vervormingen in de bouw van deze dieren. Helaas hadden 2 van de 5, ‘Karl en Prinz’, extreem veel last van deze problemen. Ondanks verschillende pogingen hen te helpen, konden deze twee bij inval van de winter hun achterpoten bijna niet meer gebruiken en is besloten de dieren te euthanaseren. Paul hebben we helaas in juli 2018 in moeten laten slapen, omdat hij een tumor in zijn kaak had wat niet meer te behandelen was. Bingo had hetzelfde probleem als Paul en hem hebben we in september 2018 moeten laten gaan.
Hugo vindt de binnenbaan geweldig en zal daar dan ook regelmatig te zien zijn. In de zomer van 2019 is Hugo gekoppeld aan Ambra, die ook alleen over was. Samen gaan zij waarschijnlijk een mooie toekomst in Zuid-Afrika tegemoet!

Hugo, Bingo en Paul