Hugo

Geboren: 2004
Afkomst: Duits circus
Familie: geen

Deze grote man is in 2016 binnengekomen bij Stichting Leeuw, na een leven in een Duits circus. Bij aankomst was het een groep van 5 dieren. De mannen zijn op jonge leeftijd gecastreerd, wat ervoor heeft gezorgd dat zij geen manen hebben gekregen en dat zij eigenlijk te ver door zijn gegroeid. De energie die normaal gesproken tijdens de groei in de pubertijd gaat naar het ontwikkelen van het hormoonstelsel, gaat nu naar de groei en dit geeft vervormingen in de bouw van deze dieren. Helaas hadden 2 van de 5, ‘Karl en Prinz’, extreem veel last van deze problemen. Ondanks verschillende pogingen hen te helpen, konden deze twee bij inval van de winter hun achterpoten bijna niet meer gebruiken en is besloten de dieren te euthanaseren. Paul hebben we helaas in juli 2018 in moeten laten slapen, omdat hij een tumor in zijn kaak had wat niet meer te behandelen was. Bingo had hetzelfde probleem als Paul en hem hebben we in september 2018 moeten laten gaan.
Hugo zat samen met zijn “big brothers” in het grote hoek verblijf achterin, maar omdat hij nu alleen is en ook wat extra aandacht kan gebruiken, zit hij in dit verblijf. Hugo vindt de binnenbaan geweldig en zal daar dan ook regelmatig te zien zijn.

Hugo, Bingo en Paul