Isolde & Simba

Isolde en Simba zijn in 2012 samen met Asali, Nala & Tristan naar Stichting Leeuw gekomen. Ze werden geboren in een Duits dierenpark, maar daar was geen plaats meer voor ze. Toen ze volwassen werden, is de groep gesplitst. Mannetjesleeuw Simba is toen gekoppeld aan leeuwin Isolde.

Isolde is een actieve en stoere leeuwin. Haar grootste hobby is voetballen, dat kan ze uren volhouden. Als de bal in het water terechtkomt, dan springt ze erachteraan. Dat is uniek, want het water is voor leeuwen in het wild een gevaarlijke plek. Onder water kunnen zich namelijk gevaarlijke dieren verscholen houden.

Simba volgt zijn vrouwtje Isolde overal. Hij adoreert haar en als hij even in een andere ruimte is, laat hij met een luide brul weten waar hij is. Het is een echte stoere mannetjesleeuw met prachtige manen.

Isolde en Simba zouden vanwege hun jonge leeftijd en goede conditie teruggeplaatst kunnen worden in Zuid-Afrika. In de toekomst bekijkt Stichting Leeuw of dit mogelijk is.

DSCF3297

Simba1790