Nero & Masrya

Nero komt uit een Frans circus, maar als welp is hij naar een Nederlands circus gekomen. Daar konden mensen met hem op de foto. Maar toen het winter werd en het circusseizoen afgelopen was, wist het circus niet wat ze met hem moesten doen. Daarom zat hij verstopt in een trailer. Na een tip heeft Stichting Leeuw Nero opgehaald. Al snel bloeide de jonge leeuw op.

Ook Masrya was als welp een fotoleeuwtje. Ze komt uit Egypte en toen ze groter werd, is ze verkocht aan een dierenwinkel. Daar zat ze in een kooi van 1 bij 2 meter en ze werd vaak bekogeld. Toen een Duitse toerist dat zag, heeft ze Stichting Leeuw getipt. Daar werd ze gekoppeld aan Nero.

Nero en Masrya waren in mei 2015 de eerste leeuwen die teruggeplaatst zijn in Afrika. Daar wonen ze nu in een omheind stuk natuur. De vrijwilligers van het Emoya opvangcentrum houden de leeuwen goed in de gaten, maar laten ze ook zoveel mogelijk met rust om ze zo een echt leeuwenleven te geven. Nero en Masrya zijn nu helemaal op hun plek en genieten van een vrij leven.

Wist je dat…
…Stichting Leeuw heel graag meer leeuwen wil terugplaatsen in hun natuurlijke omgeving?

Help mee dit mogelijk te maken en adopteer een leeuw

Masrya header masrya kooi header%20-%20nieuws

APR3284M&Nero