Simba (B)

Geboren: 2017
Afkomst: Irak
Leefsituatie: alleen

Simba is 12 juli 2019 bij Stichting Leeuw aangekomen. Hij stond op een drukke markt in Bagdad in een veel te kleine kooi. De Nederlandse ambassade/defensie heeft ervoor gezorgd dat Simba in beslag is genomen en tijdelijk in een dierentuin opgenomen kon worden. Het heeft nog een tijd geduurd voor Simba bij ons terecht kwam, maar door vol te houden en goede contacten in Irak is Simba naar Nederland gekomen.
Omdat Simba erg vermagerd was, hebben ze veel eten gegeven. Door te weinig beweging zijn de spieren niet goed ontwikkeld en had hij eigenlijk teveel vet. Simba kreeg daarom een speciaal dieet en een soort leeuwenfysiotherapie om de spieren aan te laten sterken. Nu is hij mooi op gewicht, maar wordt er nog wel aan zijn spieropbouw gewerkt. Doordat hij nu buiten en regelmatig in de baan komt, krijgt hij veel meer beweging en worden zijn spieren steeds sterker.

Simba heeft zich erg goed aangepast, geniet in alle opzichten van het leven en natuurlijk hopen we nog een geschikte partner voor hem te vinden.

Of Simba nog zal verhuizen naar Afrika zal afhangen van zijn ontwikkeling en behoeften.

Simba in Irak

Simba in quarantaine

Voor het eerst in de hal