Simba B The Lions Foundation

• Geboren: 2017
  • Afkomst: Irak
  • Leefsituatie: met Stella

Simba is 12 juli 2019 bij Stichting Leeuw aangekomen. Hij stond op een drukke markt in Bagdad in een veel te kleine kooi.

De Nederlandse ambassade/defensie heeft ervoor gezorgd dat Simba in beslag is genomen en tijdelijk in een dierentuin opgenomen kon worden. Het heeft nog een tijd geduurd voor Simba bij ons terecht kwam, maar door vol te houden en goede contacten in Irak is Simba naar Nederland gekomen.

Omdat Simba erg vermagerd was, hebben ze veel eten gegeven in de dierentuin in Irak. Door te weinig beweging zijn de spieren niet goed ontwikkeld en had hij eigenlijk teveel vet. Simba kreeg daarom bij Stichting Leeuw een speciaal dieet en een soort leeuwenfysiotherapie om de spieren aan te laten sterken (o.a. met behulp van de jaagsimulator). Nu is hij mooi op gewicht en is zijn spieropbouw goed.

Simba heeft zich erg goed aangepast, geniet in alle opzichten van het leven. Aangezien leeuwen groepsdieren zijn, hebben we Simba en Stella (een leeuwin gered uit Slowakije) na een korte maar rustige introductie aan elkaar gekoppeld. Simba en Stella zijn in april 2022 naar The Lions Foundation in Zuid-Afrika verhuisd.

Steun Stichting Leeuw en adopteer Simba B