Fred en Ginger

Perzische panters Ginger en Fred

In juli 2017 heeft Stichting Leeuw een mooi en jong koppel Perzische panters opgehaald bij een in beslag genomen Particulier fokcentrum in Polen. De verblijven voldeden bij lange na niet aan de eisen voor huisvesting en waren te klein, kaal en dreigden te overstromen bij regenval. Een dierenpark in de buurt van dit centrum is te hulp geschoten en die hebben ons dan ook benaderd voor opvang. Zo veel mogelijk dieren zijn elders ondergebracht en gelukkig is dit centrum inmiddels gesloten. Stichting Leeuw had aan de achterkant van het gebouw nog 1 verblijf vrij en dit is dan ook met spoed ingericht voor dit mooie koppel. De dieren zijn beide geboren in 2013 en waren bedoeld als fokpaartje. Omdat nog niet duidelijk is welke toekomst is weggelegd voor deze dieren heeft Ginger een implantaat gekregen (anticonceptiemiddel), zodat er hopelijk geen jongen geboren zullen worden zolang zij in opvang zijn.