Tyson, Aischa & Cita

Deze mooie tijgers hebben ruim een jaar op de wachtlijst voor opvang bij Stichting Leeuw gestaan. Toen leeuwen Omar en Bruno waren verhuisd naar Zuid- Afrika is er direct plaats gemaakt voor deze kanjers. Zij hebben hun hele leven meegereisd met een Duits circus en waren toe aan hun pensioen. Mannetje Tyson en tijgerin Aischa zijn broer en zus en zijn geboren in juli 2004. Tijgerin Cita komt uit september 2007 en is daarmee dus iets jonger dan de andere twee.  Tyson kun je goed herkennen aan zijn iets bolle rug en hoge jukbeenderen. Van de twee iets kleinere dames is Aischa een stukje donkerder van kleur, vooral in de snoet. De dieren zijn gearriveerd in week 51 van 2017, een weekje na het afscheid van Omar en Bruno. De drie tijgers hebben een lekker ruim verblijf gekregen en konden heel snel en makkelijk hun draai vinden. Wij hopen dat ook deze dieren nog een hele poos mogen genieten van hun pensioen.