Valesca, Bohdana & Vladimir

Omdat Siberische tijgers erg zeldzaam zijn en in het wild bijna uitgestorven, wil Stichting Leeuw onze tijgers graag mee laten doen aan een soortbehoudsprogramma.

Valesca

Leefsituatie: met Kuma
Familie: zus van Bohdana en Vladimir

Valesca is in 2013 bij Stichting Leeuw gearriveerd, samen met haar broer Vladimir en haar zus Bohdana. Zij zijn afkomstig uit een dierenpark in Duitsland.
Valesca is een hele speelse tijgerin, die graag buiten is. Valesca speelt ook graag in haar vijver, waar zij regelmatig speelgoed verzamelt. Ze houdt ervan om en beetje verscholen te liggen als het haar bijvoorbeeld te druk is. Ze houdt dan alles goed in de gaten en laat zo nu en dan iemand eens flink schrikken.
Voor zowel deze drieling als tijger Kuma geldt dat zij bij Stichting Leeuw gekomen zijn, met als toekomstig doel in Rusland, een bijdrage te kunnen leveren aan het behoud van hun soort. Een aantal van deze dieren zal deze taak ook daadwerkelijk gaan vervullen.

Bohdana

Leefsituatie: alleen
Familie: zus van Valesca en Vladimir

Bohdana is in 2013 bij Stichting Leeuw gearriveerd, samen met haar broer Vladimir en haar zus Valesca. Zij zijn afkomstig uit een dierenpark in Duitsland.
Bohdana is een sociale tijgerin die veel bezig is met haar buren. Lekker samen liggen, spelen en oprennen langs het hek. Bohdana is gek op haar overdekte brits, waar zij zeer regelmatig in ‘verstopt’ ligt.

Vladimir

Leefsituatie: alleen
Familie: broer van Bohdana en Valesca

Vladimir is in 2013 bij Stichting Leeuw gearriveerd, samen met zijn zussen Valesca en Bohdana. Zij zijn afkomstig uit een dierenpark in Duitsland.
Vladimir is de grootste tijger die wij in de opvang hebben. Hij is een ongecastreerde siberische man en inmiddels ook volledig uitgegroeid.
Hij houdt van rust om zich heen en hij is ook heel speels! Hij speelt vaak in zijn vijver met allerlei speelgoed. Warm weer vindt hij niet zo fijn en hij ligt dan lekker in de schaduw.