Brami, Sita, Laksmi & Rudra

Deze vier Bengaalse tijgers werden negen jaar lang door hun eigenaar aan circussen verhuurd. Doordat de eigenaar goed voor zijn dieren zorgde, hadden ze een relatief goede conditie toen ze naar Stichting Leeuw kwamen.

Brami is een echte goedzak, die tijdens voedertijd geduldig wacht op zijn eten. Deze tijger heeft een bolle rug. Daar is hij mee geboren en hij heeft er duidelijk geen last van.

Tijgerin Laksmi kun je herkennen aan haar donkere neus. Ze is de meest nieuwsgierige van de groep en neemt heel graag een bad.

Rudra heeft genoeg gewerkt in zijn leven, lijkt hij vaak te denken. ’s Ochtends laat hij vaak knorrig weten dat hij nog echt niet uitgeslapen is en hij doet niets liever dan twaalf uur per dag binnen liggen slapen. Maar hij zet zijn ochtendhumeur graag aan de kant voor een uitgebreid bad in de vijver.

Ondanks zijn knorrigheid, is Sita dol op Rudra. Ze is vrij rustig en meegaand, maar zodra het etenstijd is, breekt ze de tent af.

Stichting Leeuw bekijkt in de toekomst of deze Bengaalse tijgers teruggeplaatst kunnen worden in een natuurlijke omgeving.

Sita016

HEN4677LaksmiHEN4029Rudra