Drago & Iwan

Deze twee Bengaalse tijgerbroers komen uit circus Universal Renz. Tijdens de zes jaar dat ze daar woonden, is er nooit echt aandacht aan ze besteed. Ze moesten vooral voor de show poseren en kregen niet het voer dat tijgers nodig hebben. Toen de roofdierenacts daar stopten, kwamen ze samen met Goha naar Stichting Leeuw.

In het wild leven Bengaalse tijgers alleen en verdedigen ze hun territorium als er een andere tijger in de buurt komt. Toch kunnen deze broers heel goed samen leven, alleen als het etenstijd is, moeten ze apart gezet worden. Want zodra er voedsel in de buurt is, beginnen ze met ruzie maken.

De rest van de dag trekken de broers graag samen op. Iwan is de grootste van de twee, maar ook de bangste. De hobby van de twee tijgers is alles wat op hun pad komt kapot maken. Daarin werken ze graag samen en het lukt ze dan ook aardig om van alles te slopen.

Drago en Iwan zijn de eerste twee tijgers die vanuit Stichting Leeuw naar een beschermd en omheind stuk natuurgebied in Thailand gaan.

Wist je dat…

…het terugplaatsen van tijgers veel geld kost? De transport van een tijger kost € 2.500,-, begeleiding € 1000,- per begeleider en een transportkooi € 1.500,-.

Help mee, word donateur.

Drago