Herplaatsen leeuwen naar Zuid-Afrika

Doel van het project:

Herplaatsen van 50 leeuwen naar The Lions Foundation in Zuid-Afrika en hierdoor plaats vrijmaken in het opvangcentrum in Nederland.

Dit project is onderdeel van: Uitbreiding opvangcapaciteit voor grote katachtigen – masterplan

Herplaatsen leeuwen naar Zuid-Afrika

Stichting Leeuw werkt al enkele jaren aan uitbreiding van opvangcapaciteit op externe locaties. In 2015 zijn de eerste leeuwen, verhuisd naar een externe partner in Zuid-Afrika. In 2019 zijn de eerste initiatieven ontstaan om de opvang in Zuid-Afrika in eigen beheer te doen.
Eind 2019 is er een mogelijkheid tot uitbreiding van opvangcapaciteit voor leeuwen in Zuid-Afrika.

Enkele grote sponsoren hebben 700 hectare land met hotelfaciliteiten in Bela Bela, Limpopo, Zuid-Afrika aangekocht en dit ter beschikking gesteld aan Stichting Leeuw. Hiervoor is Stichting The Lions Foundation opgericht, als internationaal verlengstuk van Stichting Leeuw.

Stichting Leeuw heeft daar opvang voor grote katachtigen gerealiseerd, volgens de hoge standaard van het Nederlandse opvangcentrum.

Acties

In 2019 en 2020 is er al veel gerealiseerd in Zuid-Afrika

• Bouw en inrichten van verblijven – verblijven voor dertien leeuwen zijn gereed
  • Er is vergunning voor houden van leeuwen op Schrikkloof Private Nature reserve
  • dertien leeuwen die al in Zuid-Afrika verbleven zijn verhuisd naar de nieuwe locatie

Planning voor 2021:

• Verhuizing van minimaal vier leeuwen naar Zuid-Afrika, het verblijf is gereed
  • Bouw van twee nieuwe verblijven in Zuid-Afrika

Huisvesting

Een leeuw of stel leeuwen wordt bij The Lions Foundation gehuisvest in buitenverblijven van ca. 1,5 hectare groot met voor ieder dier een aparte voerruimte. Er zijn momenteel zes verblijven klaar voor de eerste dertien leeuwen.
Alle dieren krijgen goede kwaliteit vlees, verrijking en goede medische zorg.

Projectkosten

Eenmalige kosten:
Voor dit project zijn er hoge eenmalige kosten, hiervoor zoeken we mensen en bedrijven die schenkingen willen doen om dit te realiseren.

Iedere bijdrage is welkom!

Hieronder vindt u voorbeelden van geschatte kosten per projectonderdeel. Er is dringend behoefte aan nieuwe verblijven voor nog meer leeuwen; een permanent thuis voor afgedankte dieren. Hiermee komt ruimte vrij in Nederland en is het mogelijk om nog meer dieren in nood op te vangen.

Begroting:
€24000 bouw verblijf voor twee leeuwen
€1995 per transportkist
€3150 transport en keuring per dier
€2550 begeleiding door dierverzorging en overige kosten

Doorlopende vaste lasten:
De gemiddelde kosten voor een leeuw, tijger of andere grote kat zijn ongeveer 1000 EUR per maand. Dit is inclusief afschrijvingen en andere overheadkosten. Medische kosten zijn gemiddeld 500 EUR per dier per jaar.

Gezocht: Dierenliefhebbers die symbolisch een dier willen adopteren.
Dit zijn zéér belangrijke en stabiele inkomsten voor Stichting Leeuw, met de adoptieopbrengsten kunnen we bijna alle vaste lasten betalen.
Een dier naar keuze adopteren kan al vanaf €10 per maand!

Ieder bedrag is welkom!

Wilt u of uw bedrijf de kosten van het volledige levensonderhoud van één dier dragen? Dan wordt u persoonlijk op de hoogte gehouden en betrokken bij het dier en het werk van Stichting Leeuw en/of The Lions Foundation.

Wilt u meer informatie over sponsoring van dit project neem dan contact met ons via e-mail: administratie@stichtingleeuw.nl of trude@stichtingleeuw.nl.
Stichting Leeuw heeft een ANBI-status, uw gift is aftrekbaar voor de belasting.

The Lions Foundation en Schrikkloof Private Nature Reserve

The Lions Foundation is gevestigd op Schrikkloof Private Nature Reserve, een 700ha groot reservaat in de provincie Limpopo in Zuid-Afrika. De stichting is in 2019 opgericht om afgedankte leeuwen die bij Stichting Leeuw zijn opgevangen, een permanent thuis te geven in hun natuurlijke habitat en klimaat.

Doelstellingen:

• Bieden van een permanent thuis voor de opgevangen leeuwen van Stichting Leeuw
  • Stimuleren van natuurlijk gedrag, om het welzijn van de dieren te vergroten
  • Educatie geven aan bezoekers en vrijwilligers, om bij te dragen aan bescherming van de leeuw

Er is volop ruimte bij The Lions Foundation en de komende jaren kunnen er tientallen leeuwen verhuizen naar deze mooie locatie.
Zie voor meer informatie www.thelionsfoundation.com

Bezoek The Lions Foundation:
The Lions Foundation biedt bezoekers accommodatie, zodat zij een bezoek aan The Lions Foundation kunnen combineren met een paar dagen ontspannen bij Schrikkloof Private Nature Reserve, waar de stichting is gevestigd.
Klinkt dat goed? Bezoek www.schrikkloof.com voor meer informatie.

Met een bezoek aan Schrikkloof steunt u The Lions Foundation!