Onderhoud verblijven opvangcentrum

Stichting Leeuw bestaat 10 jaar

Geweldig nieuws en er is zoveel bereikt in die 10 jaar. Er zijn totaal 65 dieren gered en al 16 leeuwen verhuisd naar een mooi verblijf in Zuid-Afrika.
Het betekent helaas wel dat er onderhoud nodig is aan de binnenverblijven en de binnenbaan.

Hekwerk binnenverblijven:
Werken met grote roofdieren stelt hoge eisen aan de veiligheid van dieren en medewerkers.
Om de veiligheid te blijven garanderen worden de oude ijzeren panelen van de binnenverblijven vervangen door verzinkte elementen.
De vervanging van de elementen wordt geleidelijk uitgevoerd om twee redenen: het binnenverblijf moet vrij zijn en er mag zo min mogelijk inbreuk op het welzijn van de dieren worden gepleegd.

Waarom deze oplossing?
Thermisch verzinkt staal heeft een ijzersterk laagje zink. Dit laagje biedt een uitstekende bescherming tegen corrosie en slijtage. Het kan toegepast worden op holle objecten en voorkomt roestvorming van binnenuit. Bij toekomstige krassen, kleine beschadigingen en blootstelling aan urine zal er geen roestvorming ontstaan.

Begroting van het onderhoud:
Thermisch verzinkte panelen 2.785
Transport en installatie 365
Totaal per verblijf, excl. BTW 3.150

Renovatie binnenbaan:
Na 10 jaar is de binnenbaan toe aan een grondige renovatie. De inrichting en rotspartij voldoen niet meer aan de eisen en wensen van Stichting Leeuw. De binnenbaan met zijn rotspartij en vijvers is een centrale plek in het opvangcentrum van Stichting Leeuw. De dieren die willen, zijn geregeld in de binnenbaan te vinden.

De andere omgeving is een prachtig voorbeeld van verrijking:

• Er zijn geurtjes, haren en uitwerpselen van andere dieren te vinden.
  • De jaagsessies met de jachtsimulator vinden hier plaats, hierdoor worden het jachtinstinct, de spieropbouw en conditie van de dieren bevorderd.

Wilt u meer informatie over sponsoring van dit project neem dan contact met ons via e-mail: trude@stichtingleeuw.nl of administratie@stichtingleeuw.nl.

Dit is een mooi project voor mensen, bedrijven en fondsen die het belangrijk vinden om projecten binnen Nederland te steunen.

Doneer o.v.v. ‘hekwerk’.