Steun Stichting Leeuw Elke donatie is welkom

Stichting Leeuw heeft grote plannen voor de toekomst van de katachtigen in het opvangcentrum. Alle dieren die opgevangen worden, verdienen een mooie toekomst en proberen we te herplaatsen naar een zo natuurlijk mogelijke habitat. Aan de zorg en verhuizing zijn hoge kosten verbonden en daarom vragen wij om steun.

Verhuizen naar Zuid Afrika

Veel van de dieren die opgevangen worden komen vanuit een circus, particulier. Zij hebben nooit als wild dier in vrijheid kunnen leven. Stichting Leeuw wil de katachtigen naar een omgeving brengen die hun natuurlijke habitat zo goed mogelijk benadert.

Dieren die er fysiek en geestelijk goed aan toe zijn, verhuizen van Stichting Leeuw naar onze zuster stichting The Lions Foundation. Hier krijgen ze toegang tot grote verblijven van 1,5 hectare in een zo natuurlijk mogelijke omgeving. Dieren die daar om welke reden dan ook niet bij zijn gebaat, blijven bij Stichting Leeuw in Nederland. Bij The Lions Foundation worden de dieren nog altijd gevoerd en 24/7 in de gaten gehouden.

Helemaal vrij kan helaas niet, omdat deze dieren hun natuurlijke vijanden niet kennen, niet hebben geleerd om voor zichzelf te zorgen en te mens gericht zijn wat het gevaarlijk kan maken voor mens en het dier. Ook zijn sommige dieren ontklauwd of zijn de tanden afgevijld waardoor ze niet kunnen jagen en zichzelf verdedigen.