Verhuizing dieren naar The Lions Foundation

Beste volgers van Stichting Leeuw,

Er is ook in Zuid-Afrika niet stilgezeten de afgelopen periode. Inmiddels kunnen wij het mooie nieuws delen dat al onze dieren zijn verhuisd naar onze eigen opvang The Lions Foundation op Schrikkloof. Alle dieren zijn in goede gezondheid overgebracht en wennen nu aan hun nieuwe verblijven en verzorgers. De dieren verblijven eerst in hun separatie ruimtes en mogen naar hun grote verblijven wanneer zij helemaal gewend zijn.

Onze twee broers Omar en Bruno zullen de komende periode wennen aan nieuwe buren en mogelijk gekoppeld worden in de toekomst. Mahli paste al een tijdje niet meer goed in de groep bij Norah en Ziera, dus zij woont nu naast Omar. Norah en Ziera zijn naast Bruno geplaatst. In de komende periode zal worden gekeken of de dieren aan elkaar wennen en toenadering zoeken tot elkaar.

Nog voor de verhuizing is Masrya opgenomen in de dierenkliniek van Dr. Peter Caldwell, de vaste dierenarts. Masrya was niet lekker en moest worden onderzocht. Uit de onderzoeken bleek dat Masrya’s nieren niet helemaal naar behoren werken. Na behandeling en met medicatie gaat het inmiddels beter en is zij herenigd met Nero. Ze is door het slecht eten gewicht verloren, maar inmiddels begint ze weer meer te eten en zijn we hoopvol.
Wij bedanken Emoya voor de samenwerking en de verzorging van de dieren de afgelopen jaren.
Wij zijn erg trots op onze eigen fantastische plek en onze Zuid-Afrikaanse collega’s.

De komende periode zal er worden gewerkt aan het verblijf voor de 4 leeuwen Bakari, Jessy, Sarabi en Dumi. Zij zullen de volgende zijn die Richting deze mooie plek gaan verhuizen.
Binnenkort gaan er mensen van Stichting leeuw die kant op en zullen we weer met grotere regelmaat updates plaatsen.

Op de www.thelionsfoundation.com vind je meer informatie.
Volg ook The Lions Foundation en Schrikkloof Private Nature Reserve op Facebook.